Sebak.

Tengahari tadi. saje2 melawat group kelas dekat fb
Mane tahu kan ade ape2 announcement ke something ke.
And yes ade.
Announcement yang berupa list subjects untuk next sem.
Serius aku kate aku sebak.
Sangat sangat sebak.
Sebab macam tak ready untuk sem seterusnya.
Serius pressure sangat sebenarnye hari ni
Tu aku tak melayan lgsg cite One Tree Hill yang aku nak habiskan time cuti ni.
Dan aku cube buat benda lain untuk menggembirakan hati aku. Menceriakan hati
Usya Youtube, tgk online blog shopping.
Tgk tutorial photoshop, godek2 saje2 try buat.
Tapi hampaa
Suma tak jadi~ Suma tak boleh buat. Ade je tak kena *TENSION*

-______________________________-

This is what I feel right now.
Gile semak otak skrg. Sem 3 dah cukup huru hara untuk aku.
Sem 4 banyak sangat subjek.
Lapan weh! Lapan okayyyyyyyyyyy! Sangat tak mampu ='(
Ade FAR 250 FAR 360. Dua2 code ni new things kena belajar.
No more basic untuk form 4 and form 5.
MAF 320, code untuk Costing. Ahhh aku benci Costing dari Sem 2 lagi.
BEL 312 BEL 313 banyak presentation mcm senior2 ni cakap.
Aku tak bagus time speaking.
Gagap. Nervous. Gabra ah sumalahhhh!
Ade LAW 346 lagi. Law untuk partnership and company law. Penat lah nk ingat section2 cases2 suma. Tak sanggup.

ENT 300 pasal entrepreneur plak. Dengar cite kena buat business plan.
Create company sendiri dari produk yg kita pilih. Buat kira-kira budget untuk company tu suma.
Woi time form 5 aku dah buat dah benda tu.
Time tu panggil Rancangan Perniagaan lah kan.
Aku ingat lagi mase Miss Yeo (cikgu aku) panggil nama aku dalam kelas.
Marah2 aku depan sume classmate aku and campak tanpe ade belas kasihan project aku tu dekat lantai.
Terasa macam sampah ape yang aku buat.
Sebak dia tak payah cakap lah.
Susah payah aku buat benda tu siang malam untuk SPM mase tu.
And now kene buat lagi. Tak sanggup weh!

Paling aku gerun next sem belajar TAX 320 which is taxation. OH MY.
The worst nightmare dah datang!
Fuhh aku dah rasekan tension dia sekarang.

Supposed tak perlu kot cakap psl subjects untuk next sem.
Skrg kan time cuti tapi can't help it lah.
Tau skrg time cuti tapi tak boleh stop fikir pasal hari2 akan datang yang kena aku tempuh.
Sepatutnye aku enjoy cuti tak payah nk fikir sgt bende2 ni.
When the time comes, which is one month from now, fight and struggle for it!
Tapi..........
Oh tak bolehhh. kena fikir jugak.

Plus ade 2 intersesi lepas habis sem 4. Memang tak rehat lah kannnn.
Intersesi 1 dalam sebulan belajar 2 subjek. FAR 400 and MAF 370.
DALAM SEBULAN okay! Bukan lama macam cycle untuk satu sem!
Intersesi 2 plak TAX 420 dengan AUD 360! Audit okay. A-U-D-I-T!
Eja betul2 sebut betul2.
Yuran - buku - kolej - kuliah - exam.
Suma bende kene fikir.
Mati oi!
KBAI.






Bak kate housemate aku. Mari korek kubur awal2.
*okay jom*

3 comments:

  1. Tax kita amik 2 je. knp kau nak amik 3?

    ReplyDelete
  2. Ok silap. code Tax kita 320 and 370 la. takde 420,

    ReplyDelete