Nak jadi

Start malam ni, aku nk jadi seorang yang sangat positif.
sangat sangat ok!
Macam td. tgh study tibe2 termenung kejap.
Kenape perlu bersedih dengan ape yang dah jadi kan.
Bukan boleh putar mase balik.
Bukan boleh ulang balik situasi tu.
Bukan boleh buat ape-ape pun
Selagi ade mase, jangan putus asa.
Allah pon tak suka umatNya berputus asa kan.
Selagi ada mase tu, selagi tu lah kena berjuang
Selagi ada mase tu jugaklah selagi tu lah kita kena yakin dengan diri sendiri
Yakin boleh buat.
Yakin berusaha bersungguh-sungguh.
Yakin dengan Allah sentiasa!
Kalau rasa effort sendiri dah cukup, tawakal je dgn ape yang akan jadi.
Sebab disebaliknya, ada hikmah yang menanti.

Dan paling penting. diri sendiri. sapa suruh tanak berusaha sungguh2 mase awal
bile dah dpt result kecewe frust menonggeng mcm ni baru nak melalak *akulahtu*
-__________________-
okbai. nak jadi positif.

Aku menyeru wahai semuaaa umat cas cas positif yang wujud sekeliling aku ni.
berdampinglah dengan aku. bertapa lah dengan akuuuu~
Aku menyeru mu~


No comments:

Post a Comment