Bebel Ahad!

Aku berjaya mengharungi liku-liku minggu yang sangat tough.
Sangat berjaya.
Even minggu ni ade kelas hari ahad which mean tadi.
Aku pergi dgn seikhlas hati
Muka yang ceria sbb dpt makan free. HAHA.
Dan semangat untuk buat elok2 sebab untuk markah.

Tapi pagi aku dimulakan dengan perasaan marah.
Sapa2 terasa padan muka. Sapa suruh bace blog aku.
Aku cakap general okay.
Macam ni mukadimah dia.

Kita ade individual assignment, grouping assignment.
Yang grouping tu. kau dahlah kerja dengan orang.
Perangai yang kau tunjuk sekarang,
Mencerminkan perangai kau satu hari nnt bile kerja as teamwork.
Sangat shit okay.
Macam ni lah. Kalau kerja ngn org. Make sure kerja kau siap on time.
Tolong jgn drag masa org lain sbb kerja kau yg pemalas tak siap tu.
Kalau nk hantar last minute pon. berpada-pada okay.
Aku pon mengaku aku pun suke hantar last minute. Tapi aku still consider kerja dan masa org.
And bila nk present. Aku tak kisah muke aku je tempek kat depan tu.
Tapi bile dah grouping. Tak sedar diri jugak ke.
And aku dah pernah ckp. Aku sangat PARTICULAR pasal MASA.
MASA ITU EMAS OKAY! TAKE NOTE!
So jgn la sebab kau lmbt bangun buat keje lain ke. Sibuk berBOYFRIEND ingat-aku-heran-sangat-boyfriend-takguna.
Mase kau terbiar. At the end menyusahkan orang lain.
TOLONGLAH. Penat aku cakap tau tak.
Pastu buat muka tak tahu malu mintak maaf.
Murah gila maaf kau. 10sen dpt dua ke?

Benda simple macam ni. Kalau kau biasakan buat jadi habit tau tak.
Ubah perangai. Or satu hari kau menyesal sebab suma orang caki-maki-kutuk-gosip dan sewaktu dengannya. Untuk orang hormat kau. Sila hormat orang lain dulu.
Jangan perasan diri tu bagus nak blame orang.
Perangai jangan nk haram sgt.
Pergi dapatkan sijil halal and logo JAKIM.
Jangan nak cakap bagus dalam suma benda.
Kalau bagus. apehal kau amik diploma je? (aku tak hebat.SPM bodoh je.tu aku amik diploma je)
#SENTAP disitu
OKBAILAGI.



P/S : bukan kau sorang. suma orang termasuk aku pernah buat. Jangan nk sentap nangis2 merajuk mcm haram. Nak pedas lagi sila buat lagi. Aku suka *Blinkblink mate*

No comments:

Post a Comment