Seminggu

This whole week.
Tak menentu sangat perasan dan segalanye lah.
Start dengan hari ahad.
Paper Financial Accounting aku hancur =(
Tersangat sedih sebab minat aku mendalam gila dekat akaun.
Since form 4 and form 5 mase baru tu realize aku sebenarnye aku sesuai dgn akaun.
Tu pon abah yang suruh. Amik la akaun. Belajar elok2.
Minat boleh ditanam. Macam tu laa abah cakap.
At first mmg aku tak tau ape. Zero basic psl akaun.
Tak terlintas pon nk amik akaun sbb mak prefer aku amik pure sains.
Aku pon mase tu tak memilih sangat.
Ape yang ade terbentang depan aku. Aku ikut dan lalui.
And now aku percaya. This is it. This is my fate.
This is my periuk nasi oneday nnt. HAHA.
Tapi bila dah jadi macam ni. Serius sikit kecewa.
Like lecturer pon cakap paper Financial Accounting kali ni susah gila.
Aku redha dan tawakal je dengan ape yang aku jawab haritu.

Hari rabu pulak paper Marketing. Multiple choice Q's dia macam haram ok.
Belit-belit. Kenape lah tak bagi semua essay je. Aku prefer essay sbb kita boleh express our points much much better than bulat-bulat jawapan yang byk persamaan dan mengelirukan itu.
And lecturer pon boleh kasi markah kesian. (THE TRUTH OKAY).
Half marks pon kira markah jugak kan. Sapa nak bagi.
Kalau MCQ tu dah salah. mmg salah laa. no more kesian2 kannn. takde half2 marks.
Ahh paper Marketing pon tersangat lah pasrah nye pun.
Aku benci pasal Product Life Cycle.
Introductory stage, growth stage, maturity stage, decline stage. Pfffffttttttt~~

Dan tadi paper Costing System and Planning.
Bolehlaaa. Setimpal la dengan apa yang aku usahakan selame satu hari saje untuk cover 4 chapter yang ade anak yang sangat banyak tu.
Puas hati lah jugak.
And now nak concentrate dekat paper Law and Accounting System dan MUET Speaking test.
Hope aku dapat buat semua ni. Laluinya dengan tabah!
Sangat positif sekarang kan. Big clap for me ouhyeahhh *tepuk-tepuk*

No comments:

Post a Comment